2020-04-15

ავტომობილის რომელ ნაწილებს სჭირდება ზეთის შეცვლა

ავტორი: გიორგი ლაფერაშვილი
2 წუთის საკითხავი
  • AAტექსტის ზომის შეცვლა

 დროულად შეცვლილი ზეთები უხანგძლივებს ჩვენს მანქანებს სიცოცხლეს, ამ პატარა სტატიაში მე ჩამოგიწერ იმ მნიშვნელოვან ნაწილებს, რომელსაც რეგულალურად უნდა უცვალო სხვადასხვა ტიპის ზეთები.

ძრავის ზეთი

როგორც ვიცით ზეთიც ძველდება და დაძველების შემდეგ, საჭირო მახასიათებლებს და უნიკალურ თვისებებს კარგავს, რაც იწვევს ძრავის დაზიანებას. საქართველოს პირობებში ზეთი და ზეთის ფილტრი, სასურველია მალევე 7-8,000 კილომეტრის გავლის შემდეგ შეცვალო. ამითი გაუხანგძლივებ ძრავს სიცოცხლეს და აიცილებ დიდ ხარჯებს.  ხარისხიანი ზეთი და ფილტრი ძრავის გამართულ მუშაობას უზრუნველყოფს.


გადაცემათა კოლოფის ზეთი 

გადაცემათა კოლოფი საჭიროებს სწორ ექსპლუატაციას, პერიოდულად უნდა ვამოწმოთ შუპით ზეთის დონე და სიბლანტე, მაგრამ არსებობს ისეთი მანქანები, რომლის დონეს და ზეთის ფერს სპეციალისტის გარეშე ვერ დაადგენთ, რადგან ე.წ. (შუპი) არ გააჩნია. რაც უფრო მუქია ზეთი მით, მალევე უნდა შეცვალო ის.

  1. CVT ვარიატორულ გადაცემათა კოლოფში ზეთი ყოველ 25-30,000  კილომეტრზე უნდა შეცვალო,
  2. ავტომატური გადაცემათა კოლოფში 50-80,000 კილომეტრის გავლის შემდეგ
  3. მექანიკურ კოლოფში ზეთის შეცვლა ყოველ 120,000 კილომეტრზეა საჭირო

 

ანტიფრიზი 

ზამთარში იცავს ძრავს გაყინვისგან და სიცხეში კი გვიცავს დუღილისგან. ანტიფირიზი ყოველ 3 წელიწადში ერთხელ მაინც უნდა შეიცვალოს, რადგან 3 წლის შემდეგ ვადა გასდის და კარგავს მის უნიკალურ თვისებებს. თუ არ გინდა, რომ ყინვამ ძრავა დაგიზიანოს შეცვალე ანტიფრიზი. 

 

საჭის ჰიდრავლიკის ზეთი (Steering wheel fluid)

 

როგორც სხვა ზეთები, ჰიდრავლიკის ზეთიც ძველდება და მასაც ჭირდება, შეცვლა. ცუდმა ჰიდრავლიკის ზეთმა შეიძლება, შენი ავტომობილის საჭე დაამძიმოს, ან ბოლომდე საჭის გადატრიალებისას უსიამოვნო ხმის „წრიპინის“ ხმის გამოცემა დააწყებინოს. თუ გინდა რომ ეს ყველაფერი აიცილო, მაშინ ყოველ 50,000 კმ-ს გავლის შემდეგ შეცვალე ჰიდრავლიკის ზეთი.


 

სამუხრუჭე სითხე (Brake fluid)

მუხრუჭები საბურავების შემდეგ, ყველაზე თუ არა ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი დეტალია, რომელიც ჩვენს უსაფრთხოებაზეა პასუხისმგებელი. სამუხრუჭე სითხის ფუნქციაა: მუხრუჭზე ფეხის დადგმისას, წნევა გადასცეს მთავარი სამუხრუჭე ცილინდრიდან, საბურავის მუხრუჭამდე. პრაქტიკულად სამუხრუჭე სითხე მონაწილეობას იღებს მანქანის გაჩერებაში, ასევე ის პოხავს რეზინისა და მეტალის დეტალებს. სამუხრუჭე სითხესაც თავისი ვადა აქვს და ისიც ძველდება და კარგავს თავის თვისებებს. სამუხრუჭე სითხე ყოველ 50-60,000 კილომეტრის გავლის შემდე უნდა შეცვალო.


მსგავსი სტატიები

5 რამ რისგანაც Vin რეპორტი დაგიცავს
5 რამ რისგანაც Vin რეპორტი დაგიცავს
2020-03-24

სანამ ჩვენს საოცნებო მანქანას შევიძენდეთ, მნიშვნელოვანია მისი ისტორიის გადამოწმება. ალბათ ლეგიტიმური კითხვა გაგიჩნდება: რატომ ვიქექო ისტორიაში ? იმიტომ რომ საქართველოში იმპორტირებული მანქანების დიდი % გარკვეული დაზიანებით ჩამოდის, შესაბამის

რას ნიშნავს TPMS  ?
რას ნიშნავს TPMS ?
2019-11-19

ეს კონკრეტული ნათურა ეკუთვნის (TPMS) და მაინც რას წარმოადგენს Tire Pressure Monitoring System ? ის აკონტროლებს საბურავებში ჰაერის წნევას. არსებობს TPMS-ის ორი ვერსია: TPMS I და TPMS II

როგორ გავასუფთაო ავტომობილი სწორად?
როგორ გავასუფთაო ავტომობილი სწორად?
2019-11-22

მასშემდეგ, რაც შევიძინეთ სასურველი მანქანა ის ჩვენგან ზრუნვას მოითხოვს, თუ გვინდა რომ ერთგულად გვემსახუროს. ჩვენი მანქანის მდგომარეობა პირდაპირ მეტყველებს ჩვენს ბუნებაზე.