2020-07-23

2002-05 წლის, Subaru Forester-ის ექვსი გავრცელებული პრობლემა

ავტორი: გიორგი ლაფერაშვილი
2 წუთის საკითხავი
  • AAტექსტის ზომის შეცვლა

 Subaru Forester საქართველოში ძალიან პოპულარობით სარგებლობს, ფორესტერმა მალევე შეძლო ჩვენი გულების დაპყრობა, თუმცა სიყვარულის უკან მცირედი ხარვეზებიც იმალებოდა. მეორე თაობის Subaru Forester-ის წარმოება 2002 წლიდან დაიწყო, ხოლო 2005 წლიდან მივიღეთ რესტალინგი (facelift). მეორე თაობის წარმოება 2007 წელს შეწყდა. დღევანდე ბლოგ-პოსტში, ფორესტერის გავრცელებულ ხარვეზებზე ვისაუბრებ. საქართველოში მათი ფასი: $ 2,500-დან იწყება და $ 4,500-მდეც მერყეობს. როგორც ყოველთვის ფასი დამოკიდებულია, როგორც მანქანის გამოშვების წელზე, ასევე მდგომარეობაზე.

ძრავა - ტურბინირებული ძრავების ძირითადი თავის ტკივილი, არასწორი დეტონაცია და ძრავის გადახურებაა. ეს ყველაფერი თავიდან რომ ავიცილოთ, შენი მანქანა უნდა კვებო კარგი ბენზინით, როგორიცაა სუპერის (ოქტანობა არანაკლებ 98), ყურადღება მიაქციე გაგრილების სისტემას და რაც მთავარია ყოველ 5,000 კილომეტრის გავლისას ძრავში ზეთი და ფილტრი უნდა ცვალო, რაც არუნდა კარგი ბრენდის ზეთი გესხას, წინააღდეგ შემთხვევაში მოგიწევს ძვირიანი კაპიტალური რემონტი ან მთლიანად ახალი აგრეგატის შეძენა.

თუ ეს ყველაფერი გეზარება, მაშინ იყიდე ფორესტერი ტურბოს გარეშე: 2.0 L EJ20 ან 2.5 L EJ25 ეს ძრავები კაპრიზებით არ გამოირჩევიან, მთავარია დროულად უცვალე ზეთი და ჩაასხა ბენზინი პრემიუმი (ოქტანობა არანაკლებ 95).

ძრავის ღვედი - ძრავის ღვედი, მისი დამჭიმი და ამყოლი როლიკები სასურველია ყოველი 105,000 კმ-ს გავლის შემდეგ შეცვალო არ აქვს მნიშვნელობა, შენი ფორესტერი ტურბინით იქნება თუ ტურბინის გარეშე.

ანთების კოჭა - ერთ მშვენიერ დღეს, თუ  ფორესტერის ძრავმა არათანაბარი მუშაობა დაიწყო ესეიგი ანთების კოჭა ( ignition coil ) გაქვს გამოსაცვლელი.  ახალი რომ გამოიწერო ამერიკიდან $ 38-დან $ 87-მდე მერყეოფს, ფასი დამოკიდებულია ბრენდზე. ზოგადად დაბალ ოქტანობიანი, უხარისხო ბენზინი აფუჭებს აალების სანთელს, ხოლო ცუდი აალების სანთელი კი ანთების კოჭას.

გადაცემათა კოლოფი - ფორესტერის კოლოფები საიმედოა თუმცა, მექანიკური კოლოფით თუ გადაწყვიტე ყიდვა უნდა იცოდე, რომ სწრაფი დაძვრა განსაკუთრებით მოლიპულ საფარზე არ უყვარს, რადგან ასეთ დროს ვისკოქუროში (Вискомуфта) ზეთი ხურდება და დატვირთვას ვერ უძლებს. მისი რესურსი 100,000 კილომეტრია.

საჭით მართვის სისტემა - „რულავოი“ დიდი საიმედოობით არ გამოირჩევა, სანამ მანქანას იყიდი, ტესტ დრაივის დროს დააკვირდი საჭეს ლუფტი ხომ არ აქვს, ან საჭის ტრიალისას უსიამოვნო ხმები ხომ არ შემოდის სალონში? 70,000 კილომეტრის გავლის შემდეგ შეიძლება პრობლემებმა იჩინოს თავი.

ძარა - თანამედროვე ავტომობილების ძარა და მისი საღებავი ისეთი გამძლე არაა, როგორც ეს 30 წლის წინ იყო. გამონაკლისი არც ჩვენი მეორე თაობის ფორესტერი გახლავთ. მას კოროზიისკენ მიდრეკილება აქვს, სანამ მანქანას იყიდი მისი ძარა მეთუნუქეს კარგად შეამოწმებინე: დააკვირდი საქარე მინის ჩარჩოს, წინა ფრთებს, კაპოტს და წინა და უკანა ფრთის თაღს კოროზია ხომ არ აქვს ?

 

თეგები

მსგავსი სტატიები

 BMW 3 Series E90-ის ექვსი გავრცელებული პრობლემა
BMW 3 Series E90-ის ექვსი გავრცელებული პრობლემა
2020-03-05

დღეს განვიხილავთ BMW Е90-ს, მისი ფასი 3,500 $-დან 9,000 $-მდე მერყეობს, ეს დამოკიდებულია ძირითადად გამოშვების წელზე, გარბენზე თუ მდგომარეობაზე. ახალგაზრდებში მესამე სერიის BMW საკმაოდ პოპულარობით სარგებლობს, ბრენდი ასოცირდება სპორტულობასთან

2006-13 წლის Chevrolet Tahoe-ს თავის ტკივილები
2006-13 წლის Chevrolet Tahoe-ს თავის ტკივილები
2020-09-02

მესამე თაობის Chevrolet Tahoe, 2006-2013 წლებში იწარმოებოდა. მათი ფასი $8,000-დან იწყება. ერთი შეხედვით Tahoe: ეს არის დიდი, კომფორტული ყველგან მავალი. ზოგადად Tahoe-ს ამერიკაში საკმაოდ რთულ პირობებში უწევს ექსპლუატაციის გავლა, თუმცა გოლიათ

2006–2013 Nissan Qashqai-ის სუსტი წერტილები
2006–2013 Nissan Qashqai-ის სუსტი წერტილები
2020-10-28

დღევანდელ ბლოგ-პოსტში ვისაუბრებ, პირველი თაობის Nissan Qashqai J10-ის შესახებ. საქართველოში, მისი ფასი $5,000-დან იწყება და ადის $9,000-მდე. ფასი, რა თქმა უნდა, დამოკიდებულია გამოშვების წელსა და მდგომარეობაზე. ერთი შეხედვით, Qashqai ეს არის